Juldagen

Juldagen är en sån där speciell dag.
Den har inte kravet att vara sådär speciell och magisk som julafton. Julmaten är redan färdiglagad, allt är ordnat.
Det är bara att vara. Mmm.
 
Idag har jag käkat julmat, proppat i mig julgodis, sett på Sunes Jul, sovit middag och spelat monopol.
Jag och Jenny bildade lag. Vi vann inte. Vi kom trea. Fast vi var bara tre lag som deltog. Men jaja. Hade bara otur...eller nåt.

Huset sover nu. Jag är inte så trött än eftersom jag råkade sova middag....så nu sitter jag försjunken i nostalgiska 90-tals- musikvideor på youtube. Haha! så fin musik ;)

Nu ska jag sluta pladdra på och bjuda på lite julbilder. Gäller att passa på när man har tillgång till dator!

 

Peace

ps. Bjuder även på en väldigt fin låttext av allas vår Tomas Andersson Wij


Du som ska bli min vän
gärna rätt snart
alltid är förberett
nu står rummet klart

Staden som svajar här
får klara sig utan mig
Du som ska bli min vän
det är sent, skynda dig

Viken är så vacker nu
jag vill gå dit med dig
utan mitt tunga moln
vill tro att det ordnar sig

Torksomrar, vinterknarr
tiden rinner som en vår
Du som ska bli min vän
kan du vara det som består

Bli min vän
- Tomas Andersson Wij

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback