Linsbestyr

Idag var jag duktig och gick till optikern. Jag skulle skaffa linser. Efter synundersökningen var det dags för "linsträning". Jag skulle alltså öva mig på att sätta in, ta ut och rengöra linserna. Ack så svårt det var. I nästan en timme satt jag och pillade medan den stackars opitkern hjälpte till så gott han kunde med glada tillrop. (Förövrigt en väldigt trevlig och bra optiker, god service uppskattas och är en bristvara tycker jag!) Till slut lyckades jag! Men för alla som inte provat, så är det lite obehagligt att röra ögat. Usch. Och blinkar gör man. Och då är det svårt.
Hur som helst fick jag med mig ett par linser hem som jag skulle bära i fem timmar.
Jag blev jättetrött i ögonen efter ett tag. Det ska visst vara normalt stod det i broschyren jag fick, det tar ett tag för ögat att vänja sig.
Det konstigaste med alltihopa var att jag kunde se mig själv i spegeln på ganska låångt håll. Kunde se mitt ansikte utan glasögon, jippie! Skön känsla.
På fredag ska jag tillbaka och se att allt fungerar och betala för hela kalaset.

Förövrigt har jag fått Kelly Clarkson-mani! Dumma YouTube! :)

Peace&love

Kommentarer
Postat av: Alina

Åh, jag kommer ihåg att jag hade samma besvär. Det var skitsvårt att få in dom där himla linserna. Och när jag väl fick in dom vart jag skityr i huvudet. Det kändes så ovant. Hehe, så jag fick gå ut o ta lite frisk luft för att inte svimma eller kräkas. Hahaha.

Jag kan tänka mig att du är snyggast i Nordmaling nu! <3

Puss och kram

2008-10-23 @ 13:05:46
URL: http://gretalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback