Get serious!?

Har mått lite dåligt på senare tiden. Eller snarare varit orolig.
Min höst är ett oskrivet blad. Och det borde jag vara glad över, men just nu känns det jobbigt.

Jag känner pressen på att börja GÖRA NÅGOT. Alltså nåt vuxet, viktigt. Typ plugga eller skaffa ett jobb. Man kan ju inte springa runt och leka hela tiden och tids nog måste man bli vuxen, for real...
Samtidigt känner jag mig inte mogen för att go serious just nu. Dels vet jag inte vad jag vill. Det skulle va ganska dumt att hoppa på en utbildning "bara för att". Dels känner jag mig fortfarande ibland som en liten trettonåring som inte skulle våga sig på ett riktigt jobb.

Och är det någon gång jag har frihet att göra PRECIS vad jag vill, så är det väl nu! Jag är ung och fri, yeah! ;)

Men grejen är att det känns som att jag inte har några drömmar kvar. Credoakademin och Mellansel har varit fantastiska tider (och tack och lov är Mellansel inte slut än..!) Och det var grejer jag verkligen ville göra!
 Men vad vill jag sen!? Jag vet inte.
Och sen när jag väl kommer på nåt jag kanske är sugen på kommer tankarna upp: "Är det värt studielånet?" "Kommer det vara värt det även om jag inte kommer att ha proffesionell nytta av det sen?"

Drygt.

Jag vet inte hur jag ska komma på vad jag ska göra!? usch.

jaja. byebye, köp en paj.
Nu ska jag fortsätta med vår english-day (fröken-Karins påhitt :) )




Kommentarer
Postat av: Alina

Du kan bli allt du vill. Det löser sig skruttan! No panic. Vi flyttar till en grekisk liten ö du och jag. Livnär oss som fetaost-säljare och blir bruna och läckra. Det blir så bra, så bra!

Pussis och kram

2009-02-24 @ 12:08:09
URL: http://gretalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback