"Mitt hem är min borg"

Idag fick jag välkomstbrevet till Mellansels folkhögskola. När jag skummade igenom det, fick jag den där pirriga känslan i kroppen, som jag fick förra året. Vad spännande! Nya klasskompisar, nya gospellåtar, nya konserter, ny turné, nytt rum!
Men samtidigt känns det så skönt att ha gått ett år, att vara bekant med skolan och personalen. Detta kan bara bli bra! :D
(sen har jag ju med mig den gamle räven Mackan i gospeltruppen också, känns tryggt!)

Men det här med att bo ännu ett år i ett litet rum... Det är inte det att jag hellre skulle vilja bo i lägenhet, inte i Mellansel. Nä, folkis är folkis. Jag skulle känna mig utanför om jag bodde i lägenhet. Jag vill ha hela paketet, det med att vara omringad av folk från det att man vaknar tills man går och lägger sig. Det var ju gemenskapen som var det bästa med förra året!

Men, en dag, när jag hittat nån stans jag ska utbilda mig/jobba, när jag har tillräckligt med pengar, ska jag skaffa mig en egen lägenhet! Fatta vad underbart.
På vinden har jag tusen flytta-hemifrån grejer som ligger och samlar damm sedan de senast såg dagsljus i Mölnbo. Jag har tallrikar, bestick, glas, muggar, osthyvel, smörkniv, sopborste, you name it - allt! (fast ingen dammsugare, kom jag på nu, måste införskaffas!)
De gör ingen nytta på vinden.
En dag. Längtar!

(Och den dag jag blir milljonär, vilket blir ingen dag, köper jag en fyra i Vasastan och inreder mitt eget dressing room)


Kommentarer
Postat av: Johanna

haha!

2009-07-17 @ 16:32:02
URL: http://bofast.blogg.se/
Postat av: Therese

Shit vad skumt egentligen att gå i mellis ett år till..känns helst overkligt! Men ni lär ju ha det super! :)

2009-07-17 @ 22:10:19
URL: http://theresenylund.blogg.se/
Postat av: Johanna

tjodeladilitihooo!



Ville bara påminna dig om att du måste ändra min adress i din länk "Johanna". har ju ny blogg... :) ses. bye!

2009-07-20 @ 22:31:48
URL: http://bofast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback