var och vem?

Norrlänning?
Vem är jag?
Jag överhörde en i kyrkan idag som sa att han brukade säga att han var från Sverige när folk frågade var han kom ifrån.
Det kanske jag också borde börja med. För ärligt talat vet jag inte var jag kommer ifrån.
När jag var hos Sofie var jag "norrlänningen". Men när jag sa "Jag är från Norrland" så kändes det liksom aldrig rätt.
Jag känner mig hemma i Nordmaling, det gör jag. Hela min tonår har jag bott där - men det är inte därifrån jag kommer!

Det rätta är nog att jag är från Södermanland. Mölnbo, ett samhälle utanför Södertälje. Sex mil från Stockholm. Men ändå är det så avlägset för mig. Hör jag hemma där?

Jag tror mycket av mitt hjärta finns nere i Södermanland/Sthlms-trakten. Så är det. Och resten i Örebro och Norrland.

hm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback