påskafton

Vilken fin kväll! Av en slump (eller tack vare Emma) fick jag reda på att det var ungdoms-påsk-mys hos herr och fru Forsberg. Väldigt roligt att träffa gammalt fint nordmalingsfolk. Fick lite mer inspiration till mina (icke existerande?) framtidsplaner av att höra vad de andra höll på med. Frågade även ut "läkar-Josef" om allt som hade med sjukdomar att göra, t.ex. om ett hjärta kunde sluta slå närsomhelst. Uppenbarligen har hjärtat väldigt många backupsystem så det ska mycket till att hjärtat ska sluta slå. Det lät bra.

Imorgon blir det kyrkan och sen lite påskmiddag. Det var ju på påskdagen Jesus uppstod. Pinsamt nog så trodde jag, till för några år sen, att Jesus uppstod på annandag påsk. Efter tre dagar. lör, sön, mån! Men jag hade fel. Pinsamt.

Imorgon är även dagen då jag tar nattbussen ner till Stockholm. Där kommer jag få träffa dessa sköningar:









Blir fett nice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback