Säg bara till, säg bara ett ord, om du skulle behöva min hand

Jag vill bara för er som inte riktigt vet vad jag håller på med här nere berätta för er att jag för tre veckor sedan flyttade ner till Nynäshamn. En liten stad ca 6 mil söder om Stockholm (Inom SL-kortets gränser, fantastiskt!) Jag flyttade in hos min vän Therese som bor här i en mysig tvåa.
Jag och Therese träffades för första gången på Mellansel, hösten 2008. 

Hon kom till Mellansel efter ett år på Kalix folkhögskola, och med sig hade hon med sig sin vän Christopher. De är oskiljaktiga, och det var väl bland de första intrycken man fick av de två, att de var mycket goda vänner och hängde mycket med varandra. Det måste ha varit tryggt för dem att ha med sig någon de kände. Både Therese och Christopher tyckte jag fort mycket bra om.
Therese och jag var grannar på övervåningen i hus 5. Där uppe bodde även hetsiga, snälla, lojala, fantastiska Trisha. Det var vi som skulle bli 5ans trio.

Jag minns att jag i början kände att jag hade lite svårt att komma nära Therese. Vi är lite olika på det sättet att Therese tar livet lite mer med en klackspark än jag. Jag vill analysera sönder allt och har mer upp- och nergångar i känslolivet än hon har. Therese var så glad, och jag tänkte, "har den kvinnan inga problem eller?"
Men nu vet jag att det inte är så. Vi har båda våra issues. Alla människor har känslor för sjutton! De tar sig bara olika uttryck.

Ju längre tiden gick, ju bättre kompisar blev vi. Nu är Therese en av de jag har närmast hjärtat. Och att vi är olika, det är bra. Therese får mig att må bättre. Och jag behöver sånna som henne för att hålla mig i schack.

Therese har ett väldigt fint hjärta och vill inte människor något ont. Hon bryr sig alltid.
Hon är helt enkelt bäst.



Tack för att du finns och att jag får vara din vän!

Kommentarer
Postat av: Alina

Åh, vad fint! <3

2010-10-01 @ 15:32:44
URL: http://gretalina.blogg.se/
Postat av: Therese

Men duurå! Vad fint, tack!

2010-10-03 @ 22:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback