Intressant liksom

Idag har varit en bra skoldag med tunga ämnen.

Vi började dagen med Amerikansk Realia. Otroligt intressant! Mitt nya favoritämne. Jag vill bara flytta till USA varje lektion.
Idag pratade vi, eller läraren, bla. om slaveriet, Civil Rights Movement och Martin Luther Kings berömda "I have a dream"-tal. Det var rätt så heavy stuff och jag blev såklart grinnödig. Men det kom inget.

På lunchen började jag och mina upprörda klasskamrater prata andra världskriget, nazism, segregation, rasism, Sverigedemokraterna och så prostitution. Lite sådär smygjobbigt. (Jag höll på att särskriva Sverigedemokraterna nyss. Allt engelskastuderande have a bad influence on me.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback