Hurra och bananskal

Hurra för gammal vänskap! Har spenderat min kväll med min högstadie-bästis. Vi har träffats kanske en gång per år de senaste 3 åren. Det är lätt att tappa kontakten när båda flyttar hit och dit och förändras. Men tack Gud för vänskap som finns där trots åren som gått. Kanske gör det inget att man varit isär och utvecklats på egna håll, då finns det kanske nya saker man kan lära av varandra!
 
Idag har jag också sprungit efter en bebis som tycker om att tulta runt och trycka på hissknappar och kolla på små-bebisar och prata med tanter och gå in i okända undersökningsrum och sjunga högt, putta på saker med hjul och plocka upp bananskal ur papperskorgar. Har alltså vaktat Hjalmar på vårdcentralen medans syrran var där. Han är livlig och glad, och gallskrek bara ett par gånger under den dryga timmen!
Vad jag älskar den ungen!
 
Sen har jag diskat och gjort lunchtallrikar och sålt morotskakor till hungriga gäster på kaféet. 
 
Avslutade med att hänga med massa coola kristna ungdomar. Nej, unga vuxna. Jag måste inse att jag inte är en ungdom längre. Det överlåter jag till tonåringarna att vara.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback