I get by with a little help from my friends

Idag har jag lyssnat på denna låt för många gånger:



Varför? För att vi ska spela den i skolan denna vecka. Uppgiften är att i gruppen välja ut två låtar som vi tycker är bra. Dessa ska repas in och sedan spelas upp på fredag med motivering till varför dessa är bra.

Den andra låten vi valt är The show must go on med Queen. Den är ju bra! Men denna Beatlesdänga... jag har lite svårt för den! Jag erkänner. Finns ju roligare Beatles-låtar. Typ denna:



Eller den här:



Fast det tycker jag nog mest av nostalgiska skäl. Lånade Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band på biblan en gång i tonåren vill jag minnas. Den enda Beatles-skiva jag lyssnat på. Jag gillade den, även om jag nog tyckte den var lite skum.

Men om nån i min grupp läser det här. Misströsta inte. På fredag kommer säkert även jag gilla Strawberry Fields Forever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback