Passiviteten

Jag önskar rätt ofta att jag var mer aktiv. Tänkte mer själv, skrev mer, "tog tag" i saker mer, ringde oftare, städade mer, tränade mer, läste fler bra böcker, träffade vänner oftare, skrev fler låtar.
Kanske handlar det om att prioritera bort saker som egentligen inte ger nåt. Slösurfa tillexempel. Läsa bloggar som ibland bidrar med ett skratt eller en klok tanke, men det känns bara som att bloggläsande och youtubande gör mig passiv.
Jag tar in, jag tar in, jag tar in. Men vad tar jag in? Och vad kommer ut sen?
 
Nä, det ska bli förändring.
 
Såg förövrigt ett väldigt inspirerande program på tv3play (apropå slösurfande...) idag. Det här. Det handlar om överviktiga människor som under ett år går ner i vikt. Ja, det finns redan miljontals sådana program, men detta känder mycket mer sunt än de där "gå ner 25 kilo på 4 veckor-programmen".
Var tvungen att gråta en skvätt, för det var så fint!
 
Idag har förövrigt varit en jättefin dag med hårt jobb under skyltsöndagen på kaféet. Ibland kan jag känna att jag har världens bästa jobb.
 
Ja. Det var dagens tankar! Jag skrev, jag tänkte själv. Ett steg på vägen :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Alina

Håller med. Ibland känns det som att jag mest sitter och tittar på när livet vandrar på. Jag gillart inte!

2012-11-26 @ 15:13:15
URL: http://gretalina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback