Bloggabstinens!

Ok! Jag har inte bloggat på flera månader...men min käre vän Sofie har börjat blogga efter ett långt uppehåll och lagt upp en lista där hon presenterar sig själv! Jag blev inspirerad att göra detsamma, för hur kul är det inte att fylla i ett formulär? :) (Jag minskade ner på frågorna en aning, för att spara lite på eventuella läsares synkapacitet. Det är dyrt med glasögon.)
 
Ditt fullständiga namn?
Johanna Märta Signe. Men Teggan funkar också!
 
Hur lång är du?
177 cm

Spelar du något instrument?
Sjunger mest, men är även en okej-hejare på saxofon. Började spela sax när jag var nio år. Och oj vad tung lådan var då...  Piano spelar jag också. Vill kunna trummor och bas och gitarr. Jag övar på jag...
 
 
Dina första tankar när du vaknar?
"NEJ! Jag hinner snooza. Jag.Måste.Snooza."
 
Biter du på naglarna?
Varje dag...men framför allt under melodifestivalen.

Vad är du rädd för?
Stagnation. Apati. Att känna mig liten. 
 
Har du någon vän du känt i 10 år?
Ja, några stycken!
Johanna är en gammal vän!
 
Sjunger du i duschen?
Nej, inte nu när jag bor i lägenhet med en roomie. Men hos mina föräldrar blir det Mariah Carey eller Ole Börud eller Tomas di Leva eller något annat som jag nyss lyssnat på.

Vad har du för skostorlek?
41. Hopplöst när det gäller "finskor".
 
 
Mina fina sandaler som jag ska återinviga så fort snön försvunnit.
 
Favoritfärg på kläder?
Svart. Kul. Men gillar mycket färg och mönster också!
 
 
Har du glasögon?
Ja, tre par + linser.

Hur ser din plånbok ut?
Rosa, tjock (kvitton) och trasig.
 
Din perfekta pizza?
 
Kebabpizza... *svenne*

Vad köpte du senast?
Två kjolar. En tajt, en kort. Typiskt mig.
 
Vad gjorde du kl 07 imorse?
Sov sov sov...zzzzzzzzzz

Vad gjorde du för 15 min sedan?
Sa hejdå till min granne och vän som varit här och förgyllt min kväll. Tack Gud för vänner!
 
Morgon- eller kvällsmänniska?
Kväll, kväll, kväll, kväll osv osv osv

Snus eller cigaretter? 
Snus kan va najs. *gangsta-norrlänning*
 
Alkohol?
Väldigt sällan. Inget jag direkt längtar efter.
 
Tycker du att du har fin dialekt?
Jag har ingen!!! Den är en hybrid av rikssvenska och norrländska. Med närke-inslag när jag blir upprörd. Tycker inte den är så fin. Vill prata östgötska helst. Eller pitemål.
 
Vad samlar du på?
Kvitton. Böcker jag inte läser. Klänningar/kjolar. Plastpåsar? Har många i min garderob iaf. KUNSKAPER, aaah... Syskonbarn. Vet ej mer.
 
Jag och två av mina syskonbarn!
 
Civilstatus?
Singel. Hatar dock det ordet. Låter som att jag vore ensam. Känner mig inte ensam. Men ja, jag är singel.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alina

ÄÄÄÄÄNTLIGEN! Fatta jag har saknat min favoritbloggerska! Nu vill jag se många inlägg. Visa lägenheten, tjalalalala!
PUSS

2013-03-15 @ 19:19:28
URL: http://gretalina.blogg.se
Postat av: Craxyknas

Haha, vad roligt att bloggandet smittar av sig :D

Men alltså, ingen dialekt? Det vet jag inte om jag skulle hålla med om. Du har en jättevacker klingande dialekt som är allt annat än trist dammig rikssvenska ;D

2013-03-17 @ 11:44:09
URL: http://craxyknas.blogg.se
Postat av: Annika

Komigen BLOGGA komigen!!

2013-04-12 @ 21:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback