Sista kvällen i kollektivet Baguetten



Här sitter jag i detta nu och vakar vid köksbordet. Egentligen behöver jag sova men det är sista natten i mitt kollektiv så jag känner inte för att lägga mig. Jag har tagit mig en kopp kaffe istället.

Mitt fina kollektiv. SOM jag har klagat om de fyra fula sofforna i vardagsrummet, de omoderna tapeterna och bristen på mattor. Men som jag har trivts också! Känslan av gästvänlighet jag kände de gånger jag var här innan jag flyttade in var det jag föll för. Och jag hoppas att de som varit här har trivts. För, egentligen, det gör inte så mycket om sofforna är lite skamfilade så länge det finns fina människor som sitter i dem! 





Och ja, jag vet att det är när allt håller på att ta slut som man minns det vackra och glömmer det som skavt eller gjort ont. Men det gör inget, för GALET vad jag tycker om det här kollektivet och de som bott här, det kommer jag alltid att göra!! Och det känns fint att de fortsätter utan mig så att jag kan komma och hälsa på igen och igen :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback