Vem är du nuförtiden?

Idag när jag och min vän Johanna var ute och tog en promenad i Nordmaling mötte vi en gammal kompis som jag inte pratat med på evigheter. Min spontana reaktion var att efter sedvanligt "hejande" ställa frågan "Vad gör du nuförtiden?"
När jag och Johanna senare satt på en bänk i Nordis centrum och filosoferade så sa hon: "Konstigt att man frågar: "Vad gör du nuförtiden?, varför säger man inte: "Vem är du nuförtiden?"
 
Och ja, varför inte? Jag tror att man kanske ibland lägger ner lite för mycket identitet i Vad man gör. Men jag menar, Vem man är är ju en mycket mer intressant fråga. Vad man gör kan ju förändras i ett ögonblick.

Det var det jag ville säga!

kram&
God Bless

Kommentarer
Postat av: Johanna

Mycket smart tycker jag!! :) du... hur ser min blogg ut för dig nu?? I min dator är den bra igen..

2009-07-26 @ 14:52:32
URL: http://bofast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback