what would we be like, we would be liked

Sex dagar sedan jag uppdaterade. Mycket har hänt sen dess.

Dels har Malena Ernman vunnit Melodifestivalen. Vi satt hoptryckta i Peters lilla TV-rum i Vindeln under finalen. Det var den mest spännande final jag har varit med om. Tittarrösterna vände allt! Och så brukar det ju inte vara. Det var väl det som var positivt. Diggar verkligen inte vinnarbidraget. Men. Ja. Det var grymt bra att Caroline af Ugglas kom på en hedrande andra plats. Vilket slag i ansiktet mot tråk-schlagers. Håller den gamla hederliga schlagern på att dö ut? Kanske.

Sen har vi haft körhelg i helgen. I fredags spelade vi på Kafé Station i Umeå. Jättekul, mycket folk, och mycket folk jag kände. Jätteroligt att ni var där!!
I lördags och söndags hade vi kördagar i Vindeln och Lycksele. Kul att spela där med. Trevligt folk med.

Denna vecka är slaaapppp på lektionsfronten. Dock ska jag hålla i gruppledning på ensembleledningen på fredag, så dör har man ju något att jobba med. Och sjunga på gemensam sång.


Önskar jag var lite rikare, då hade jag dragit ner en helg till sthlm, would be nice, very nice, but I'm poor. buhu.


/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback