torsdag

Hej alla historiskt okunniga människor!                                                                                                                    
Här kommer lite info direkt från Wikipedia angående mitt förra blogginlägg: 
Den romerske politikern Cato d.ä., brukade avsluta många av sina anföranden i senaten med "för övrigt anser jag att Karthago bör förstöras" (latin: "Ceterum censeo Carthaginem esse delendam"). Till slut kom detta att bli något av en introduktion till det Tredje puniska kriget 149-146 f.Kr..                                                                                          

Som min förståndiga lillebror sa en gång: När man bor i skogen gör man konstiga saker. Och det har vi gjort här i hus 5. Vi har nämligen julpyntat. Och det är jättefint! Egentligen är det myspyntat, men det blev oerhört juligt. 
Allt för att bräcka hus 6 som har hängt upp en röd ljusslinga. Tack Gottne Second Hand för att ni finns.
                                                                                                                                                                        
Imorgon drar vi till sthlm kl 14.30. Jag har ungefär 30 min ledigt imorgon från att jag vaknar så ikväll måste jag packa och planera klart baslinjelektionen. Känns positivt...jorå, det ska gå! Den som väntar på nåt gott kan vara uppe länge på kvällen..!                                                                                                                                                            
Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback