Got no use for heartaches

Tjo i stugorna!
Känner mig sådär ego-sugen på att göra en sån där rolig lista som är alla bloggares standard, MINST en lista i halvåret! jajemen nu kör vi!

Måste bara hitta en bra lista...inte för lång...inte för utelämnande...inte för ointressanta frågor (som typ skostorlek. har nån någonsin brytt sig?) Google, hjälp mig nu!


Men vad är detta? Alla listor är så otroligt långa. Och jag orkar inte sålla frågor. Jag vill bara slö-svara. Jaja, jag fortsätter sökandet.

Hm, den här då..? Jag provar. Den minst sämsta. Helt ok faktiskt! Inleder ju lite svagt men den tar sig.

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?

"...sänker sina huvuden mot jorden."

 

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

En datorhögtalare...

 

3. Vad var det senaste du såg på tv?

Uh, låt mig tänka så smått. Det var på jobbet, men vad var det? Jo, det var nog Vem vet mest?

 

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:

Äh, jag tittade. Den är inte mycket.

 

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

Spotify-reklamen. Fast det är ju på datorn. Men då är det inget annat. DÖDSTYST här typ.

 

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?

Jag cyklade hem från jobbet, halv fem. Min cykel är ruskigt skön och fin.

Eller nää, jag kollade på regnbågen på farstukvisten jö!

 

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?

Vadå undersökning? Knäpp lista jag hittade.


8. Vad har du på dig?

Min overall. Eller kattdräkt, så att säga, och rosa-glittrig kofta. Rosa sockor, helt annan nyans än koftan. Riktigt high-fashion...

 

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?

Jag drömde att jag var på jobbet!

Sen ställde jag om mitt alarm i sömnen, till en väldigt olämplig tid, hade bara tur att mamma väckte mig. Läskigt sånt där!

 

10. När skrattade du senast?

Hur ska jag minnas? Man registrerar ju sällan sånt som är så spontant. Tror jag skrattar lite för lite nuförtiden. Men jag skrattar. Jag är inne i en spattig-glad period just nu. Mycket bra.

 

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

En kalender. Ett säkringsskåp. En lampknapp. Ett eluttag. And that's it.

 

12. Har du sett något konstigt på sistone?

Nä.

 

13. Vad tycker du om den här utmaningen?

Asskämmigt att skriva listor egentligen, det känns lite fjortis. Men rätt så kul är det ju!

 

14. Vilken var den senaste film du såg?

Rain Man. Och jag blev faktiskt ruskit impad av Tom Cruise.

 

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

Rent spontant skulle jag handla upp hela CDONs lager. Eller en del av det iaf. Sen lite fina klänningar. En lägenhet i Vasastaden i Stockholm. Och en sommarstuga kanske?

 

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.

Vadå folk? Alla känner ju till olika. Ok. Hm.

KOMMER INTE PÅ NÅT!

Ok jag har nåt... Jag har bott på 9 olika adresser och i 4 olika län i mitt liv. Då vet ni det!

 

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?

Alla skulle få lära känna Gud!

 

18. Tycker du om att dansa?

Jajemen! Hederlig disco/party-dans. Sen är ju street och sånt roligt, men svårt.

 

19. George Bush?

Har pinsamt dålig koll på den killen så jag vill varken spy galla över eller hylla honom.


20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?

Arvid och Signe.

Eller Lennart och Birgitta. Dags för dessa namns upprättelse!

 

22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?

Jodå.

 

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?

Välkommen! Bra jobbat!

 

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?

De som vill.




Jag och Annika åker tåg och spexar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback