Det är det raka det äkta i dig som jag ser. Men hur många kors ska du dö på, du är värd så mycket mer.

Oj oj oj. Slog just på Månskenssonaten på Spotify. Den är så så...wow!


Min kära syster ska i september åka till USA och Chicago! Den härmisen. Och hon och Leif ska bo mitt i smeten. I nåt fint hotell precis ovanför Vietnam-memorial-parken som jag och klassisarna har lekt i. Ååå. Avis.
Så därför har jag inrättat min egen lilla USA-bank. En ful men viktig gris som står i mitt fönster. (Grisen är såklart från Gottne!)



Rent uppskattningsvis så har jag hittils samlat ihop tillräckligt mycket för att ta mig halvvägs till Stockholm...men att träna sig i tålamod är ju bara bra...! En dag...



En fin sak med att jobba inom vården är att kontrasterna mellan jobb- och "hemma"kläder blir så stor. På jobbet ska man vara praktisk, ha uppsatt hår, inget nagellack. Så när jag är ledig passar jag på att bli sådär extra stilig. Det känns skönt och mer som det ska va.

Näpp, nu blir det att sova. Imorgon drar jag troligtvis ner mot Tejp med Emilia och Anton, det är nästan som vår årliga tradition nu!

Hejhej.

 


Kommentarer
Postat av: Alina

Jag har hört att London är trevligare än USA. :P Kom hit igen. <3

2010-07-30 @ 11:37:11
URL: http://gretalina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Man ser inte så mycket av kommentarerna, men just ja, vi ska till USA. JAg glömmer det hela tiden! Men, du, nu borde vi ses snart! Jag saknar dig faktiskt, du behövs! Kramar

2010-07-30 @ 22:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback