Växlande molnighet



Det jag är mest rädd för är att spilla min tid. Att lägga energi på fel saker. Att jag försöker fylla min tid med sådant som egentligen inte har något evighetsvärde. Samtidigt som jag vet att jag inte borde förminska eller förringa de små vardagliga sakerna. Jag, alla behöver kultur. Alla behöver en hobby. Tillochmed lite underhållning. Stora och små mål. Några olater. Men ibland tror jag inte att jag får. Att jag inte förtjänar det. Inte ska jag minsann. Och det Dåliga Samvetet sätter sig längst fram i huvudet och börjar småprata med Stressen.

 

Kanske blir imorgon en bättre dag.

Kanske känner jag annorlunda imorgon.

Kanske går det över.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback