So I will lift my head, and I will watch the sun, knowing that both you and I are right where we belong.

Idag tog jag jag tåget in till stan och fick för mig att göra det som jag inte skulle uppmuntra någon att göra: shoppa mig lycklig. Tanken var att jag skulle hitta något som kunde värma mig under kalla kvällar, som aldrig lämnar mig och som torkar mina tårar när jag gråter. Jag talar alltså om den perfekta halsduken. Men ni vet hur det går när man väl är ute efter något, när man tror sig veta vad man vill ha, man blir desperat, och man hittar inte alls vad man söker. Jag provade den ena efter den andra. De flesta gick jag bara förbi efter en snabb blick och konstanterande att "den där kommer aldrig få pryda min hals".
Man vill ju hitta en som man kan stå ut med, som man vill ha längre tid än en höst, en färgstark, men inte så att det sticker i ögonen. En mjuk och varm.
Så det är bara att försöka fortsätta sökandet när tillfälle kommer. En dag hittar jag den perfekta halsduken.

Jag kom iaf från stan med en tvål från Lush. Luktar otroligt gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback