Våra hjärtan bultar nytt nytt nytt och vi lyder hjärtats minsta vink.

En sådan dag.

En dag när jag jobbar på i 110%. För att hindra mig själv för att lägga mig ner och ge upp. Idag är det allt eller inget.
70% av det jag gör idag är inte helt nödvändigt. Som att tvätta 4 maskiner. Eller städa Josefs rum. Eller baka chokladmuffins. Men jag gör något för annars blir det tvärstopp och jag fastnar vid datorn. Så nu ska jag städa mitt rum och ev. möblera om lite. Möjligtvis flyttar jag in i gillestugan och gör en garderob av mitt rum.

Och det som är bra med det här är att jag emellanåt gör sådant som faktiskt är nödvändigt. Som att skicka efter blankett från CSN, aktivera studiekonto på Umeå universitet, posta ett brev och skotta.

Men jag har ännu en lång kvar att vandra inför imorgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback