Stackars barn...

Jo just det, jag lovade ju att berätta om mina framtidsplaner!
Egentligen är det inga planer MEN jag har lite idéer om vad mina framtida stackars barn ska heta!

Ponera att jag till att börja med får 2 snorungar. En pojke och en flicka såklart. Något annat skulle vara mot all logik. Här kommer några fantastiska duonamn:

1. Lill och Svante. Ni hör väl?! Fantastiskt! Här har jag inspirerats av Lill Lindfors och Svante Thuresson som i Eurovision song contest 1966 sjöng Nygammal vals. Någon bättre schlager är svår att finna.

2. Arvid och Märta. Jag har länge, länge gillat namnet Arvid. Vet inte vad det är, det ser så fint ut. Märta är ett av mina mellannamn. Sen finns både Arvid och Märta med i Kristina från Duvemåla (eller egentligen Utvandrarna). Världens bästa musikal.

3. Birgitta och Lennart. Underskattade, bortglömda namn. Med dessa namn kommer mina barn bli banbrytande trendsättare, tro mig!




Kommentarer
Postat av: Alina

Hahahaha, gullunge!

2011-01-13 @ 10:24:27
URL: http://gretalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback