Thursday dårå

Är för trött för mitt eget bästa. Känns som att de kanske 10 senaste inlägget handlat om att jag varit trött, haha. Men jag är rätt nöjt trött idag.
Vad gör en trött Johanna hela dagarna? Torsdagen till ära ska jag göra ett litet schema över vad jag har gjort idag med lite cirkatider...:


6.55
Vaknar, trött, sa jag det? Duschar, dricker kaffe och äter frukost och allt det där. Blir lite piggare av att mamma och pappa går upp halv åtta.

8.12
Börjar min 58-minuter långa resa mot Umeå på buss 11. Slumrar till min glädje till en stund.

9.10
Kliver av vid Norrlands Universitetssjukhus, några minuters gångväg från Universitetet och Humanisthuset (där jag har de flesta av mina föreläsningar/lektioner) Slår mig ner vid ett bord i kaffeterian, köper kaffe, småpratar lite med Ida i min klass och läser en bit ur fonetikboken.

10.15
Är på plats i lektionssalen för terminens första fonetiklektion. Läraren är från Storbritannien och snäll. Jag och mina klasskamrater uttalar några engelska vokaler.

12.00
Lunchs- och pluggdags! Susanne och jag beger oss till ett kaffé på universitet och käkar macka. Sätter oss i bilblioteket och plockar fram fetaste grammatik-häftet och börjar använda hjärnorna. Susanne är snabbare än mig på att lösa uppgifterna så jag lessnar och är tvungen att köpa banan, chokladboll och lite godis. Och sen dagens tredje kaffekopp. Trött tjej! När även Susanne lessnar börjar vi prata om ting som tatueringar, alkohol och busskort istället. Lite enklare för hjärnan också.

15.40 Vi packar ihop för dagen. Jag beger mig ner mot stan för att lämna tillbaka några CD-skivor på biblioteket. En skön 20-minuters-promenad ner till stan.

16.40 Åker hem till fina Nördis.

18.00 Pluggar en uns grammatik. Det går sådär.

19.00 Retirerar till TVn och senare datorn...

Imorgon blir det pluggdag, då vi inte har några lektioner. Känns skönt att inte behöva åka in till stan varje dag!
Jag är trött men nöjd med det mesta överlag. Skönt trött alltså.

Bild från min Alina-London-resa i somras! Känns konstigt att det

kommer vara fysiskt möjligt att sitta ute i linne om några månader.




Kommentarer
Postat av: Craxyknas

Du är så himla duktig, Johanna! Jag saknar verkligen det här med dagliga rutiner, har ju inte fått tag i ett jobb riktigt än så mina dagar blir lite uppochner. Ordning är fint. Du är finare.

2011-02-04 @ 10:08:23
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback