Kärlek

Det ringer och jag svarar och jag hör en liten människa säga:
"Hallå!"
"Hej Jelina!" säger jag.
"Vi har fått en bäbis" säger hon och låter lika stolt som två veckor tidigare, när lilla Noomi var alldeles färsk.
Vi pratar på och jag märker hur stor hon har blivit! Hon är 4 år och jag förstår vad hon säger och hon förstår vad jag säger.

Jag vet inte hur det känns att ha egna barn, men jag kan ana det i den stora kärlek jag känner för mina små syskonbarn. Och nu är de fyra stycken, Jelina, Junie, Hjalmar och Noomi, och jag ska träffa alla fyra på samma gång i helgen! JA!

En ung Jelina och medföljande faster


Kommentarer
Postat av: Alina

Åh, jag blir alldeles varm!

2011-10-07 @ 11:40:08
URL: http://gretalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback