Ingen vill veta var du köpt din tröja / smart och kristen?


Hej det är jag och tröjan igen! Och den lilla berlocken.
Jag ser mäkta sur ut på bilden, men det är jag inte. Jag ser bara ut så i normalt tillstånd. Fast slappnar jag av ännu mer ser jag förstörd ut har jag hört. "Hur ääääär det?!?" får jag ibland höra när jag bara sitter och filosoferar/slappnar av. Kanske måste lära mig att lyfta mer på smilbanden...? Eller så får jag och omvärlden acceptera att jag ser ut så. :)

Ikväll har jag varit i kyrkan på möte. Det var intressant! Och ännu en gång kom diskussionen hjärta vs. hjärna upp i mitt huvud. Kan man vara tänkande och tro på Gud? Kan man använda förnuftet och ändå tro på något större utanför den materiella världen? Jag tror det. Jag har bara inte riktigt luskat ut exakt hur det går till.

Kommentarer
Postat av: Alina

Snyggt du har fixat bloggen! :)



Jag tror att man på något vis MÅSTE vara smart för att tro. För det är så mycket enklare att bara se det som är tydligt och finns runt omkring en. Men att "förstå" att det finns mer än vi ser, då är man ju smart och tänker.



Puss!

2012-06-10 @ 11:43:06
URL: http://gretalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback