Bröllopsplanering

Nu är jag här igen. Ibland vill jag bara skriva! (Inte alltför ofta som en kanske kan se, haha!)
 
Mitt stora problem är väl att jag inte riktigt vet alltid vad jag ska skriva om. Annars tycker jag ju om själva grejen att skriva. Men nu gör jag ett nytt försök!
 
Jag tänkte att ett bra ämne ju kunde vara bröllopsplanering! Jag vet bara själv hur roligt jag tycker det är när folk delar med sig av sina bröllopsplaner! Det kan ju också ha att göra med att jag själv är i färd med att planera ett bröllop! Eller inte bara jag, utan jag och världens bästa Eric! (Många utropstecken var det här!)
Här är han, för er som missat att han existerar:
 
 
(Nybadade i en sjö i Dalarna, mitt ENDA bad i somras...Okej. Det var ju faktiskt mest JAG på den bilden. Men iaf)
 
Vi ska gifta oss nästa sommar! :))))))))) Så det är ju en hel del som ska fixas och donas med...
Men för att ta det lite från början.
 
11 juni i år frågade Eric om jag ville gifta mig med honom (fast, jag visste ju om det hela, en vill ju inte bli för överraskad)
 
Det var dagen efter jag och pappa hade kört ner mitt flyttlass till Stockholm. Det var en onsdag. Och på torsdagen förlovade vi oss! Vi hade tänkt vänta till vår årsdag tre dagar senare, men 1: Söndagar är min deppigaste dag. 2: Vi kände att vi inte skulle kunna hålla det hemligt så länge. Så på torsdagen (det var sol dagen till ära!) lämnade vi Annika och min pappa i lägenheten och sa att vi skulle göra några "ärenden" i stan. (Otroligt nog hade de inte misstänkt nåt, jag tänkte att hela min uppenbarelse skrek LÖGN! Varför skulle vi göra ärenden helt plötsligt? Och varför kunde vi inte säga vad det var för ärenden?)
 
Vi var så nervösa så först var vi tvugna att äta på McDonalds. Efter det gick vi och provade ringar hos världens gulligaste expedit på Hallbergs Guld mitt i stan. Det tog nån timme att välja ringar, det var inte det lättaste. Eftersom ringarna var en beställningsvara gick vi in på Ur&Penn och köpte provisoriska plastringar. (Fun fact: de var guldfärgade första dagen, silverfärgade i några dagar efter det och sen blev de typ roströda...)
Efter det fikade vi på Espresso House för att lugna nerverna lite, och sen tog vi tunnelbanan till Bergianska trädgården som är en stor, vacker park/trädgård nära där jag bor. Där hittade vi en parkbänk bredvid ett blått lusthus, och där gick Eric ner på knä! Och jag sa ju JAA! Så fint! Och nervöst! 
 
Sen gick vi typ direkt hem och kollade om nån märkte nåt :)
 
Okej, jag märker nu hur hela detta inlägg kom att handla om vår förlovning, så jag får fortsätta på bröllopsplaneringen i nästa inlägg. Som en cliffhanger kan jag väl säga att inte många dagar senare spontanköpte jag en klänning, som jag troligtvis inte kommer att använda i så stor mån....Men mer om det senare!
 
Ha en fin torsdag!

Kommentarer
Postat av: Alina

Bästa inlägget!!! 😍😍😍

Svar: Tack!!! <3 nu blev jag ännu mer peppad på att fortsätta blögga!
Johanna

2015-12-10 @ 13:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback